Kennis en informatie uitwisselen op GGD GHOR Kennisnet
GGD GHOR Kennisnet bestaat sinds 2011 en is een platform voor en door de publieke gezondheidszorg. Thea Aartsma, informatiemanager van GGD GHOR Kennisnet: “We merkten dat veel takken binnen onze sector het wiel tegelijkertijd aan het uitvinden waren. GGD GHOR Kennisnet brengt mensen samen.”
En met succes: inmiddels zitten er meer dan 22.000 professionals op het kennisnet, die samen ruim 38 duizend berichten hebben geplaatst.
GGD GHOR Kennisnet omvat onder meer:
- Gepersonaliseerde content, notificaties en updates;
- Werkgroepen, thema’s & nieuwsupdates;
- Responsive design;
- Overzichtelijke backend, op basis van het Yunits community framework;
- Integratie met social media.
GGD GHOR Kennisnet in 1 minuut
Kennisuitwisseling waar en wanneer je wil
Het platform van GGD draait op de Yunits community software en is volledig responsive: de uitgebreide website is zowel op mobiel, tablet als computer overzichtelijk te bekijken.
Binnen GGD GHOR Kennisnet wordt er voornamelijk in specifieke groepen informatie uitgewisseld, stelt Thea Aartsma.
Concreet voorbeeld is de groep voor de inspecteurs van de kinderopvang. “Het is eigenlijk voor alle inspecteurs Kinderopvang essentieel om in die groep te zitten. Er wordt constant kennis gedeeld en nieuws geplaatst. Als er nieuwe wetgeving is, dan staat het daar doorgaans als eerste.”
Wij brengen als GGD GHOR niet alleen nieuws en informatie, maar er wordt volop kennis gedeeld op het platform. Zo leren we onderling van elkaar
Thea Aartsma, informatie-adviseur van GGD GHOR.
Interactie als voorwaarde
GGD GHOR werd in 2011 klant bij Yard. Interactie is de kern van GGD GHOR Kennisnet: “Voor en door professionals is zo’n standaard opmerking die je wel vaker hoort, maar in dit geval wel echt van toepassing. Zo’n platform, dat moet je met zijn allen ‘zijn’. De community is essentieel om het platform levendig en actueel te houden. Dat proberen we dan ook te bereiken”, zegt Thea Aartsma.
Tijdens de coronacrisis werd de waarde van GGD GHOR Kennisnet nog maar eens onderstreept. “Onze professionals waren al gewend om via de groepen informatie te zoeken en elkaar vragen te stellen. Tijdens de coronacrisis is dat geïntensiveerd: het delen van informatie gebeurt nu onder een grotere groep professionals. Daarnaast hebben we twee groepen opgericht die specifiek betrekking hebben tot de pandemie.”
Geen items gevonden