Een gebruiksvriendelijke website is essentieel om bezoekers van je website te boeien en te binden. Maar hoe kom je erachter of de bezoeker je website gebruiksvriendelijk vindt? Het doen van UX-onderzoek geeft antwoord.

Door het uitvoeren van een onderzoek achterhaal je waar je doelgroep waarde aan hecht en wat de factoren zijn waarmee je de klanttevredenheid van je product of dienst en daarmee het onderscheidend vermogen kunt verhogen.

Er zijn vier redenen waarom je moet investeren in UX-onderzoek:

  1. Door het doen van UX onderzoek ben je in staat meer traffic te genereren
  2. Het zorgt voor betere besteding van middelen en geldbesparing
  3. Het verhoogt de conversie en daarmee de impact
  4. Je vergroot de klanttevredenheid en creëert onderscheidend vermogen (wow-effect)

UX-onderzoek zorgt ervoor dat je frustraties bij je bezoekers wegneemt en de klantwaardering met betrekking tot het product (website) of de dienst vergroot. Er zijn verschillende onderzoeksmethoden waarmee je naar het gedrag en de beleving van eindgebruikers kijkt

Hoe te starten met een usability test? Lees het volledige artikel op Frankwatching voor het antwoord ‘UX-onderzoek: wat het is & hoe je het inzet’, geschreven door UX-onderzoeker Nicol Nijland.

Deel:

The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.