Voor iedere vacature eenvoudig de juiste mensen vinden: een goede werkenbij-website helpt je daar bij. Maar dan moet jouw doelgroep de weg naar je website wel weten te vinden. Hoe zorg je daarvoor? Hoe bereik je je doelgroep en hoe verleid je ze om door te klikken naar jouw website? Dit en meer leer je tijdens dit webinar, die we in samenwerking met online marketingbureau Olifant Media hebben verzorgd.
Een werkenbij-site helpt bij het werven en selecteren van kandidaten voor openstaande vacatures. Potentiële kandidaten kunnen de website bezoeken en informatie vinden over de organisatie, openstaande vacatures en de sollicitatieprocedure.
Maar het gaat veel verder dan dat. Een werkenbij-site kan bijdragen aan het versterken van de identiteit en herkenbaarheid van een organisatie. Potentiële kandidaten kunnen via een werkenbij-site meer te weten komen over de organisatiecultuur, missie, visie en kernwaarden. Dit kan bijdragen aan een positief imago en de aantrekkingskracht van de organisatie vergroten.
Anno 2023 is er nog steeds krapte op de arbeidsmarkt. Het kan daarom voor organisaties moeilijk zijn om geschikte kandidaten te vinden voor openstaande vacatures. Een werkenbij-site helpt daarbij.
Kortom: alle reden om eens dieper in het fenomeen te duiken. Dat doen we dit keer in iets meer dan een uur, in samenwerking met Olifant Media, specialist op het gebied van online marketing.
Meer video’s als deze? Abonneer op ons kanaal!
Wie zijn de sprekers?
Martin Donk (Operationeel Manager bij Yard) laat zien wat er mogelijk is op een werken bij-website. Ook deelt hij valkuilen en tips met je.
Larissa Tirtosentono (Senior Social Specialist bij Olifant Media) vertelt je alles over de inzet van online marketing om een boost te geven aan jouw werken bij-website, zowel organisch als paid. Denk aan de inzet van o.a. SEO, Google for Jobs, Google Ads en social media als Facebook en LinkedIn.