Verenigingen zijn door de snelle maatschappelijke veranderingen genoodzaakt zich aan te passen. Ze zoeken nieuwe leden, experimenteren met nieuwe verdienmodellen en denken na over nieuwe proposities om van extra waarde te zijn. In dit webinar leggen we uit hoe ze dat kunnen doen.
In een interactieve webinar bespreken Dennis van Aalst, Robert van Almkerk (FNRS) en Michel van Ginkel (KNVB) wat gepersonaliseerde online communicatie en digitale dienstverlening te bieden heeft aan de moderne vereniging, zodat je klaar bent voor de toekomst. De volgende onderwerpen staan op de agenda:
Webinar: waarom de moderne vereniging in een broekzak zit
Wie zijn de sprekers?
- Hoe bind en boei ik mijn doelgroep online?
Dennis van Aalst, directeur van Yard | Digital Agency, geeft tips en laat interessante praktijkvoorbeelden zien. Hiervoor gebruikt hij het zogenoemde schroefmodel voor verenigingen. In de dagelijks praktijk adviseert hij verenigingen over hun online strategie. - De nieuwe online strategie van de FRNS
Robert van Almkerk, coördinator brancheontwikkeling bij de FNRS (Federatie van Nederlandse Ruitersportcentra), vertelt hoe hun nieuwe online strategie tot stand kwam, hoe die eruit ziet en in de praktijk uitpakt. - Eentweetjeknvb.nl, de online community voor bestuurders
Michel van Ginkel is opleidingsontwikkelaar bestuurdersopleiding bij de KNVB. Michel laat zien hoe de KNVB haar bestuurders op een laagdrempelige manier online samenbrengt om kennis en ervaring te delen.
Na het webinar hield business development manager bij Yard en host Danielle Hes nog een interview met Robert van Almkerk van de FNRS, naar aanleiding van de vele, vele vragen die binnenkwamen na zijn succesvolle presentatie.