De KNVB en Yard | Digital Agency ontwikkelden samen Eén tweetje, het communityplatform voor en door bestuurders en commissieleden binnen het voetbal. Eén tweetje won vorig jaar de Dutch Interactive Awards in de categorie communities. Reden tot een speciale podcast onder leiding van sportjournalist Diana Kuip.
De KNVB slaat via Eén tweetje een brug tussen de bestuurders van clubs om kennisuitwisseling te stimuleren. Het platform begon als een pilot, maar is uitgegroeid tot een site waar duizenden bestuurders en commissieleden van elkaar leren en hun kennis delen. Eén tweetje is gebouwd door Yard | Digital Agency met Yunits communitysoftware als framework.
Inmiddels is het platform via een directe URL beschikbaar: www.eentweetje.nl. Ook is er een eerste spin-off: op sportbestuurdersplatform.nl gaan sportbestuurders, van welke sport dan ook, met elkaar in gesprek. Onder meer de bonden van rugby, handbal en zwemmen, maar ook de Gemeente Amsterdam en schaakbond zijn al actief in deze community.
Kortom: het gaat goed met Eén tweetje en dus een reden om het concept eens uit te diepen.
Podcast
Sportjournalist Diana Kuip gaat in gesprek met Michel van Ginkel, opleidingsontwikkelaar bestuurders, en directeur van Yard Digital Agency, Dennis van Aalst. Wat is de waarde van Eén tweetje? Hoe is het ooit begonnen en vooral: wat is de toekomst van dit succesvolle platform?
Je hoort het in onderstaande podcast, gemaakt door de KNVB. De podcast is ook te beluisteren via bijvoorbeeld Spotify, Apple Podcasts of Stitcher.
Veel luisterplezier!
Kennismaken?
Graag leren we je kennen en denken we vrijblijvend mee over je uitdaging.